Çinli Turistler Dünyayı Keşfediyor
Geçtiğimiz yıl dünyada 1,3 milyar kişi uluslararası seyahat ederken, bunun 135 milyonunu Çinli turistler gerçekleştirdi. 2030 yılında bu rakamın 400 milyona çıkması bekleniyor. Öngörülen rakam, birçok turizm ülkesinin iştahını kabartıyor.
Asya kıtasının en büyük, dünyanın ikinci en büyük ekonomisi konumunda olan Çin, 1978 yılında başlatılan ekonomik reformlar sonrası hızlı bir ekonomik ve sosyal kalkınma hareketi yakaladı. Ülke o zamandan bu güne her yıl ortalama %10 büyüme kaydederken, ülkede yoksul sayısı bu 800 milyondan 50 milyon dolaylarına geriledi. Ülkenin genişleyen kentsel orta sınıfı özellikle son 10 yılda küresel turizmi de şekillendirmeye başladı. Çin’in ekonomik gelişiminin yanında havayolu ağının büyümesi, dışa açıklığın artması ve seyahat işlemlerinde sağlanan kolaylıklar, Çin’den dünyanın diğer ülkelerine olan turizm aktivitesinin hızla canlanmasını sağladı. 2017 yılında 135 milyon Çinli turist yurtdışına seyahat gerçekleştirdi. Çin, 2012’den bu yana en fazla uluslararası turizm harcaması yapan ülke konumunda ve bugün küresel turizm harcamalarının yaklaşık %20’sini oluşturuyor.
Yaklaşık 1,4 milyar nüfus ile dünyanın en kalabalık ülkesi olan Çin’de, henüz nüfusun yalnızca 120 milyonunda (%9) pasaport mevcut. Düşük seviyedeki mevcut penetrasyonun hızla yükselmesi bekleniyor ve bu nedenle önümüzdeki dönemde dışa yönelik turizmde ivmenin artması söz konusu olacak.
Çin’de uluslararası turizm talebinin artması birçok turizm ülkesinin gözünü Çin’e çevirmesine neden oldu. Bunun sonucu olarak birçok ülke vize prosedürlerini sadeleştirme çabasına girdi. Bugün Avustralya, Kanada, Singapur, Güney Kore gibi ülkeler Çinli turistler için 10 yıllık vizeler çıkarıyor. Öte yandan Ocak 2018 itibarıyla 67 ülke Çin vatandaşlarına pasaportla giriş ya da sınırda vize alarak giriş imkânı sağlamış durumda. 2016 yılında bu rakam yalnızca 45’ti. Güney Kore ve Japonya pasaportu sahiplerinin 170’den fazla ülkeye vize başvurusu yapmadan girebildiğini göz önünde bulundurursak, vize serbestiyetinin hızlı biçimde artmayı sürdüreceğini öngörebiliriz.
Çin'de "Türkiye Turizm Yılı" ilan edilen 2018’de Çin genelinde Türkiye’nin tanıtımına yönelik çok sayıda etkinlik organize ediliyor. Bu etkinliklerin bizi yakın vadede konulan 500 bin Çinli turist hedefine ne kadar yaklaştıracağını izleyeceğiz. Yakın zamanda yayımlayacağımız "TSKB Bakış: Turizm Sektörü" raporumuzda hem Çin pazarı hem de sektörün diğer unsurlarına ilişkin detaylı analizleri bulabilirsiniz.
Bunlar da İlginizi Çekebilir


