Turizmde Alternatif Bir Yol: Fuarcılık
Türkiye, deniz ve sağlık turizminde dünyanın önde gelen destinasyonlarının başında gelmekle birlikte diğer başka turizm alanlarında da hızla gelişim kaydetmeyi sürdürüyor. Bu alanlardan biri fuarcılık. Fuarlar çeşitli sektörlerdeki profesyonelleri bir araya getirirken, düzenlendikleri şehirlere önemli ölçüde katma değer sağlıyor. Kıyı turizminde kişi başına harcama 600 dolar ve altındaki seviyelerinde seyrederken fuar ve kongre turizminde bu rakam 2000 ila 2500 dolar arasında değişebiliyor. Bu anlamda fuar turizmi Türkiye’nin önümüzdeki dönemde nitelikli turisti ülkeye çekme amacına hizmet etme potansiyeline sahip.
Türkiye’de gerçekleştirilen fuarcılık faaliyetleri konusunda en üst merci olan TOBB’un verilerine göre 2008 ve 2017 yılları arasında Türkiye’de düzenlenen uluslararası fuarların sayısı %59 artışla 80’den 127’ye yükseldi. Bugün Türkiye, tekstil, plastik, konfeksiyon üretimi, ambalaj, ahşap, yapı endüstrileri, metal işleme, ısıtma-soğutma, otomasyon, otomotiv yan sanayi, ticari araçlar, ev tekstili gibi konularda Avrupa’nın en büyük fuarlarına ev sahipliği yapıyor. 2017 yılında çeşitli alanlarda düzenlenen toplam 475 adet ulusal ve uluslararası fuara yaklaşık 587 bin yabancı ziyaretçi katıldı. Ayrıca son birkaç yılda Türkiye’de ve yakın coğrafyada artan güvenlik kaygılarına karşın yabancı fuar ziyaretçileri sayısında görülen artış dikkat çekici.

Bağımsız Devletler Topluluğu, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa’nın ortasında bulunan Türkiye’de fuarcılık, gelecek vaat eden bir sektör olmaya devam ediyor. Zira fuarcılık tüm dünyada, elektronik iletişimdeki hızlı ilerlemeye rağmen, satış ve pazarlamadaki en dinamik ve etkin unsurlardan biri olarak ön planda. Özellikle son yıllarda Avrupa fuar sektöründe ekonomik durgunluk sonucu görülen yeni fuar alanı inşa etmekteki isteksizlik ve buna bağlı olarak ortaya çıkan sıkışık etkinlik takvimi, fuar arz ve talebinin buluşma aksını doğuya kaydırdı. Güvenlik kaygıları dolayısıyla Avrupa ülkelerinin yakın coğrafyamıza uyguladığı katı vize uygulamaları, Türkiye ile birlikte Rusya ve Dubai’nin sektörde daha fazla pay almasını sağladı. Bu konjonktürde Ankara ve Bursa gibi şehirlerde inşa edilmesi planlanan yeni ve modern fuar alanları, Türkiye’nin daha fazla sayıda prestijli fuara ev sahipliği yapma şansını artıracaktır. Türkiye’nin fuarcılık alanında potansiyelini tam olarak kullanıma sokması, ülkenin tanınırlığına önemli katkı yapmanın yanı sıra, turizm sektöründe gördüğümüz mevsimsellik sorununun hafiflemesine ve kaynak ülke çeşitliliğinin artmasına yardımcı olabilir.
Bunlar da İlginizi Çekebilir