search

A.  AMAÇ

Bu politika Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş. (TSKB)’nin insan haklarına ilişkin sorumluluk ve prensiplerini belirler.

B. KAPSAM

TSKB’nin Genel Müdürlük ve şubelerindeki tüm çalışanları ve faaliyetlerini kapsar.

C. İLKE VE ESASLAR

TSKB İnsan Hakları Politikası aşağıdaki temel ilke ve esasları içerir.

Banka;

1. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi, Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) Çalışma Yaşamında Temel İlkeler ve Haklar Bildirgesi, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Birleşmiş Milletler Yolsuzlukla Mücadele Sözleşmesi gibi ülkemizin taraf olduğu ve kabul ettiği  uluslararası sözleşmelerin prensiplerini kabul eder ve tüm faaliyetlerini bu prensiplerin gerektirdiği insan hakları, çalışma hakları ve sosyal adalet gibi temel ilkele uygun olarak gerçekleştirir.

2. İş Sağlığı ve Güvenliği gerekleri ve yasal düzenlemeler çerçevesinde çalışanlarına fiziksel ve ruhsal açıdan sağlıklı bir iş ortamı sağlar, eğitim ve bilgilendirme yapar ve gereken önlemleri alır. Sahip olduğu ISO 45001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi standarlarına tam uyumu gözetir.Tedarikçi ve müşterilerinin ISO 45001 standartlarına uyumunu gözetir.

3. Çalışanların iş ve özel hayat dengesini gözeterek çalışmaların planlanmasını sağlar. Çalışan ve yöneticilerine yönelik veya onlar arasında her türlü ayrımcılığı yasaklar ve onlarla ilgili tüm değerlendirmelerini cinsiyet, zihinsel ve  bedensel engel, yaş, ırk, din, dil, mezhep, inanış, kültürel veya sosyal sınıf farklılıklarından bağımsız olarak yapar.

4. Ulusal ve uluslararası kanun ve bildirgelerle belirlenmiş olan yaş sınırının altında çocuk işçi çalıştırmaz. Gerek tedarik zincirinde gerek müşterilerinde çocuk işçi çalıştıran firmaların yer almasına izin vermez.

5. Kişileri zorla veya zorunlu olarak çalıştırmaz. Gerek tedarik zincirinde gerek müşterilerinde zorla veya zorunlu çalıştırma uygulaması yapan firmaların yer almasına izin vermez.

6. İnsan kaynakları yönetimi, çalışanların öneri ve düşüncelerini almak için kullanıma sunduğu şeffaf iletişim kanalları ile çalışanların iş süreçlerine katılımını ve yaratıcılığını teşvik eder.

7. Çalışanların ve tüm paydaşların şikayetlerini, taleplerini veya potansiyel ihlalleri –gerektiğinde anonim olarak- iletebilecekleri iletişim ve şikayet mekanizması mevcuttur. Tüm çalışan veya paydaşlar tarafından Banka’nın şikayet prosedürüne uygun olarak açık iletişim kanallarından aktarılan hususlar hızlı, detaylı ve hassasiyet gözetilerek incelenmek suretiyle sonuçlandırılır. Banka, misilleme, intikam ve öç alma duygusu ile bu açık iletişim ortamını ve potansiyel ihlallerin raporlanmasını engelleyen herhangi bir faaliyet, ima veya görüşe müsamaha göstermez. İletişim kanalına, iyi niyetle bildirimde bulunan çalışanlar, bu bildirimleri nedeniyle herhangi bir olumsuz muameleye maruz bırakılmaz.

8. İnsan kaynakları ile ilgili uygulamaları iç yönetmelikleriyle net olarak tanımlar ve bu yönetmelikleri çalışanlarla açık şekilde paylaşır.

9. Çalışanlarının kişisel ve mesleki gelişimlerini, sürekli geri bildirim ve eğitim yoluyla, motivasyonu ve kurum aidiyetini artıracak şekilde destekler.

10. Kişi, kurum ve kuruluşları lekelemek amacı ile onur, haysiyet kırıcı asılsız ihbar veya şikâyette bulunmak veya onur ve namusuna dokunacak yalan beyanlar vermek ya da kişi veya kurumların yasal hak ve/veya saygınlıklarına saldırı mahiyetinde ve somut bir dayanağı olmayan suç oluşturucu davranışlarda bulunmak Banka’da disiplin suçu olarak ele alınır.

11. İntikam, misilleme ve öç alma gibi duygularla, korunmasına önem verdiği açık iletişim ortamını ve potansiyel ihlallerin bildirilmesini engelleyen faaliyetlerin önlenmesi için gerekli tedbirleri alır.

12. Çalışma ortamında her türlü ayrımcılık, kötü muamele veya taciz eylemlerine neden olabilecek davranışlar karşısında gereken önlemleri alır. Güvenli bir iş ortamını zedeleyen davranışlar karşısında gerekli yaptırımları uygular.

13. Ebeveyn çalışanlarını destekler ve ihtiyaçlarını dinleyerek kapsayıcı şekilde  gerekli altyapı ve uygulamaları yapmayı taahüt eder.

14. Çalışanlar, gerek Banka ve iş arkadaşlarıyla gerek diğer iş ilişkilerinde güven ve dürüstlük çerçevesinde, yukarıdaki prensiplerin içselleştirilerek uygulanmasından sorumludur.

D. YÜRÜRLÜK

Bu politika, Yönetim Kurulu tarafından onaylandığı tarihte yürürlüğe girer.